tiistai 28. huhtikuuta 2026

VIRTUAALISTA VARJONYRKKEILYÄ

TARINOITA VARJONYRKKEILLEN 


Muistokuvia Lauttasaaaren "Ryssänkärjestä" Lauttasaaren kansanpuistosta jossa meillä oli mökki ja siellä oli aikaisemmin jo ennen 60-lukua ollut Viipurin Nyrkkeilijöiden paraakki jonka lähellä sen ajan nyrkkeilijät treenasivat. Minulle rakennettiin sitten 60-luvun alussa sellainen nyrkkeilylava jonka päällä varjonyrkkeiltiin, sparrailtiin kavereiden kanssa, hypittiin narua, jumpattiin ja tein sitä varmaankin koko 60-lvun eli koko kesä harjoiteltiin ulkona ja vuosien mittaan, kun minusta alkoi tulla enemmän ja enemmän nyrkkeilijä, niin myös katselijoita istui kivillä seuraamassa harjoitteluani. Vuosien jälkeen aina silloin tällöin tapasin ihmisiä jotka kertoivat silloin olleensa seuraamassa treenaamistani siellä kesäisin.


Kuvassa kummisetäni STEN SUVIO ja isäni seuraavat otteluharjoitusta JARMO BERGLÖFFIN ja minun välillä.


Isänikin sparraili mun kanssa paljon aluksi ja yksi päivä sanoi kun ei tavoittanutkaan minua enään helposti lyönneillään, "katsos vaan pojasta on tainnut tulla mies"....


Aikakausi lehdet alkoivat myös seurata harjoitteluani ja tässä silloisen HYMY lehden kuva ja niin kovin kiltti teksti nuorukaisesta joka on nyrkkeilemässä itseänsä huipulle. Ne kiltit jutut muuttuivat sitten myöhemmin vähemmän kilteiksi.


Minulla oli 45 kappaletta tälläisiä kiviä kasassa jonka treenin jälkeen työntelin kummallakin kädellä kasan edestakaisin saadakseni voimaa ja terävyyttä ja nopeutta lyönteihini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti