perjantai 1. syyskuuta 2023

VARJONYRKKEILYÄ HARRIN KEHÄKULMASTA/10


1964 oli vuosi innostusta ja halua tulla nyrkkeiljäksi ja samalla rajojen koettelua. Kevään aikana ottelin kymmenkunta nuorten sarjan ottelua ja voitin ne kaikki ja sain tunnustusta lehdistöltä. Minun sanottiin muistuttavan isä-YRJÖÄ tyyliltäni sekä taidoiltani, mikä koko ajan kasvatti menestymisen painetta sisälläni. Kesäharjoittelun suoritin jälleen Lauttasaaren kansanpuistossa, missä minulle oli rakennettu nyrkkeilylava, säkkiteline ja kasa kiviä (45 kpl) joita aina harjoituksen jälkeen molemmin käsin työntelin niinkuin kuulantyönnössä. Syksyllä 27.9.1964 järjestettiin Helsingin Haagassa nyrkkeilykilpailut. Kesän kovan ja tunnollisen harjoittelun jälkeen oli isäni sitä mieltä, että voisin koetella hiukan voimiani ja nyrkkeillä ensimmäisen yleisen sarjan otteluni. Yleinen sarja on yhtä kuin miesten luokka. Vastustajakseni asettui sarjassa 60 kiloa RISTO LOIKKANEN jo kokenut nyrkkeilijä ja miesten SM-hopeamitalin edellisenä vuonna saavuttanut kaveri. Hävisin ottelun, mutta se oli minulle kuitenkin toisella tavalla voitto, sillä pääkaupungin lehdet otsikoivat "HARRI PIITULAISESTA TULI YLEISÖN SUOSIKKI"...tekstit kertoivat suomalaisen nyrkkeily-yleisön saavan lähiaikoina uuden suosikin ja näiden aikojen lähestyvän yhtä nopeasti, kun HARRI PIITULAINEN kehittyy nyrkkeilijäksi. Olin innoissani, sillä ottelu oli ollut äärimmäisen tasainen ja olin varma että voitan seuraavalla kerralla, kun kohtaamme - se olikin koitua tappioksi - mutta siitä myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti