perjantai 1. syyskuuta 2023

VARJONYRKKEILYÄ HARRIN KEHÄKULMASTA/14

Kuvassa Kotkan Voimailijoiden MAX KULLBERG ja minä
12.2.1965 jälleen yksi tavoitteeni ja unelmani täyttyi, vaikkakin vain nuorten tasolla. Sain ensi kerran pukea päälleni Suomen edustusasun, sillä Eskilstunassa oli nuorten maaottelu Ruotsia vastaan ja minä olin edustajana sarjassa 60 kiloa. Oli valtavan vaikuttavaa ja juhlallista pukea päälleen Suomen sinivalkoinen edustusasu. Tästä edustuksesta ja ottelusta oli kyllä todella tulla fiasko ja syy oli kyllä täysin minussa. Jatkuva voittaminen ja Ruotsin mestarin kukistaminen tuudittivat minut suureen itsevarmuuteen, ja olin joukkueen varmin voittajaehdokas, ainakin omasta mielestäni. Ja niin käyttäydyinkin sitten kuin vain voi nuori nyrkkeilijä, jolla on hiukan "noussut hattuun". Istuskelin pari tuntia ennen ottelua hotellimme ravintolassa syöden katkarapuleipiä ja juoden Coca- Colaa. Tämän reissun matkanjohtajana toimi seurani Viipurin Nyrkkeiljöiden JUSSI KERSCH, josta vuosien mittaan tuli hyvä ystäväni ja nyrkkeilyn puuhamiehiä. No, JUSSI tuli ravintolaan tuohtuneena kysymään; "Mitä sä Harri oikein meinaat tällaisella, kun pitäisi olla hotellihuoneessa keskittymässä otteluun, niin sä täällä syödä mässytät"? Minä vain tuumasin; "Kuule Jussi, hoida sinä ne matkanjohtajan tehtävät, niin minä hoidan omani ja tuon pinnat kotiin"....
                                                                                                                   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti