lauantai 2. syyskuuta 2023

VARJONYRKKEILYÄ HARRIN KEHÄKULMASTA/76

Näihin aikoihin ilmestyi nyrkkeilyn kirjekurssi "Opetan sinut nyrkkeilemään", jonka faija oli koonnut jonkun mainosmiehen kanssa minun esiintyessä kuvissa mallina. Sitä mainostettiin paljon lehdissä, mutta jostain syystä homma jäi kesken. Loppuivatko rahat, vai mikä oli? Itse en siitä paljon piitannut, sillä minulla oli ihan tarpeeksi tekemistä keskittyessäni harjoituksiin ja tuleviin otteluihin. Aikakausi lehdet tekivät taas juttuja. HYMY-lehti otti kuvia harjoituksista, kuvia missä olin tyttöystäväni kanssa ja kuvan, missä minua pyydettiin nostamaan kolme sormea ylös. Ja kun HYMY parin viikon päästä ilmestyi, oli siinä koko sivun kuva minusta kolme sormea pystyssä ja viereisellä sivulla kissankorkuisin kirjaimin "HARRI PIITULAINEN: KOLMEN VUODEN PÄÄSTÄ OLEN EUROOPAN MESTARI". Kun muutaman vuoden päästä olin jo lopettanut nyrkkeilyn sama lehti katsoi asiakseen huomautella lupauksen rikkomisesta, mutta unohti, että että nuo lupaukset oli laadittu siellä toimituksessa eikä minun suullani.



Tällainen julkisuus tietysti silloin ärsytti monia ja sai minut näyttämään niin pirun itsevarmalta. Tietysti koetin tehdä parhaani, ettei julkisuuden muovaama ilmapallo puhkeaisi. MONALISA niminen naistenlehti teki jutun otsikolla: "HÄN LYÖ RAHASTA". Kahden sivun väriaukeamalla oli kuva minusta kauniin, nukkemaisen tyttöystäväni kanssa ja juttu oli täysin lässyn lässyn, mutta sellaisiahan ne olivat silloin naistenlehdissä. Oli kuvia perheestä, oli kuvia harjoituksista ja näin oli julkisuus taattu eikä aina niin asiallinenkaan. Mutta tuumin, että antaa mennä vaan, ollaan sirkuksessa mukana, niin kaikilla on hauskaa. Pari päivälehteä tuntui vähän närkästyvän edellä mainitun kaltaisesta julkisuudesta ja pani minua vähän "alta lipan" niin kuin on tapana sanoa.  Marraskuun 1. päivänä ilmoitti ILTA-SANOMAT etusivullaan: PIITULAISEN ENSIESITYS HELSINGISSÄ" ja urheilusivulla oli koko sivun juttu: "MESSUHALLIN YLEISÖ näkee HARRI P:n VIHDOINKIN PAIDATTA", sama muissa pääkaupungin lehdissä: "PIITULAINEN 24.11. HELSINGISSÄ", "Piitulainen näyttää taitonsa ensi kertaa ensi  kotikehässä", "Olli ja Harri vetonaulat Messuhallin kehässä 24.11" . 





Lisää kuvateksti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti