perjantai 1. syyskuuta 2023

VARJONYRKKEILYÄ HARRIN KEHÄKULMASTA/37

Pari päivää tämän ottelun jälkeen nyrkkeilyliitosta tuli ilmoitus, että 31.10.1965 järjestettäisiin katsastusottelu Ranska-maaotteluun nyt JUHANI PÖLLÄSEN ja minun välillä. Kieltäydyin tästä kunniasta antaen samalla julkilausuman lehdistölle. !En lähde Vaajakoskelle, koska siihen ei mielestäni ole mitään syytä. Olen voittanut sekä PÖLLÄSEN että JÄRVISEN kahdesti, joten katsastus viikkoa ennen maaottelua on tarpeeton. Tietenkin olen valmis edustustehtävään, mikäli liitto minut valitsee, ellei valitse, niin se on heidän asiansa. Jatkan harjoittelua ja tuollaiset maaottelut ovat vain välitavoite ennen ammattilaisurani alkua.
Tämähän sai taas sähinää aikaan ja Helsingin Sanomat julkaisi pilapiirroksen isästäni ja minusta kirjoittaen tekstissä, "NYRKKEILYMME TÄMÄN HETKEN KAPINAPARI Isä Yrjö Piitulainen ja poika Harri Piitulainen". Täytynee tässä mainita, että useista ristiriidoista, joita aiheutin, olin minä itse omaa tuittupäisyyttäni ja erinomaisuuttani vastuussa ja ettei luuloissa ja epäilyissä, että isäni olisi minua yllyttänyt, ollut mitään perää vaan hän oli aina täysin urheilullinen asenteissaan ja joutui itsekin useita kertoja harmittelemaan näitä minun lausuntojani lehdistölle ja muitakin hölmöilyjäni. No, oikeistolehdistön kirjoitellessa tuomitsevaan sävyyn olin noussut nähtävästi vasemmistolehtien suosioon. koska esimerkiksi KANSAN UUTISET kirjoitti seuraavasti: "Onneksi nyrkkeilyliitolle, että sen riveissä on kypsän ajattelun omaavia jäseniä, jotka uskaltavat julkituoda oman näkemyksensä tilanteesta ja oikaista herrojakin. Eilen näet kerrottiin erään maamme mustimman porvarilehden palstoilla, että HARRI PIITULAINEN on kyllästynyt vouhotteluun ja kieltäytynyt karsinnasta JUHANI PÖLLÄSTÄ vastaan, ja tähän hänellä on todella pätevät syynsä, sillä viime viikolla PIITULAINEN voitti JÄRVISEN Helsingissä suoritetussa ottelussa ja koska JÄRVINEN puolestaan oli jo aikaisemmin voittanut PÖLLÄSEN, olisi olettanut hänen viimeistään tämän jälkeen tulleen valituksi, mutta sameissa aivoissa eivät järkevät asiat pysy. SNL polkee paikallaan eikä pysty muuttamaan sitä päätöstään, jonka on tehnyt, ei sittenkään, vaikka se on huomattu epäkelpoiseksi sen omassa piirissä, mutta kuinka sattuvasti sanotaan: KUN PÄÄ ON KIPEÄ, SIITÄ KÄRSII KOKO RUUMIS"......
Huvittavaa oli kun Nyrkkeilyliitto halusi karsintaa JUHANI PÖLLÄSEN ja mun välille, me harjoiteltiin yhdessä ja sparrattiin tosi paljon. Kuvassa HV:n hienot boxarit ja kaverit, vasemmalla TAPIO LINDELL minä keskellä ja JUHANI PÖLLÄNEN oikealla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti