perjantai 1. syyskuuta 2023

VARJONYRKKEILYÄ HARRIN KEHÄKULMASTA/25

Nyrkkeilystä oli tuolloin tullut minulle melko kova leikki, sillä halusin EM-kisoihin Itä-Berliiniin ja tiesin, että minun on nyrkkeiltävä kaikki mahdolliset ottelut tullakseni valituksi joukkueeseen. Niinpä seuraava ottelu olikin jo parin päivän päästä 11.4.1965 Virkkalassa. Se oli EM-katsastusottelu, missä kohtasin SM-loppuottelu vastustajani RAIMO PAAJASEN. Ottelu oli paljolti SM-kisojen toisinto minun ollessani ehkä hiukan hyökkäävämpi kuin edellisellä kerralla, koska tunsin jo vastustajani aseet. Mutta tietenkin tälläkin kertaa vasemmistolehdet tahtoivat kertoa ottelun aivan toisin, jopa otsikoimalla; PIITULAINEN OTTELUKYVYTÖN! Oli todella naurettavaa, kuinka reportterin poliittinen katsontakanta määräsi, miten täytyy kirjoittaa, sillä moiseen otsikointiin ei löytynyt minkäänlaista perustetta. Otteluselostuksen mukaan RAIMO PAAJANEN hallitsi ottelua täysin ylivoimaisesti, minun ollessani välillä jopa ottelukyvytön. Joka tapauksessa selvän voittoni vuoksi minut valittiin EM-kisajoukkueeseemme ja olin jälleen kerran helpottunut.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti